MARIA 2.0
De Kapel van Onze-Lieve-Vrouwe Lof in de Kathedraal van Antwerpen was op zoek naar een manier om een breder publiek te bereiken. We werkten een nieuw communicatieplan uit met activatie op de belangrijkste Sociale Media, een nieuwe website én een primeur met een offerblok 2.0! Wie een offer wil brengen aan Maria kan dat voortaan ook doen met een smartphone of bankkaart. Dit project bleek meteen een schot in de roos, bij de lancering haalden we alle Vlaamse kranten en kregen we regionale en alle nationale televisiezenders over de vloer!

TAGS: campagne, communicatie, pers
DE STRANGERS 65
De legendarische Antwerpse band De Strangers vierden hun 65e verjaardag. Daarom werden de iconen getrakteerd op een uniek beiaardconcert. Een uur lang weerklonken de bekende liedjes van De Strangers door straten van de stad vanuit de beiaard in de toren van de Onze-Lieve-Vrouwe Kathedraal. Het concert werd opgeluisterd door stadsbeiaardier Liesbeth Janssens.

TAGS: campagne, communicatie, pers, creative, muziek
SILENT POP-UP CONCERT

Voor de lancering van de nieuwe plaat en theatertour van Mathieu & Guillaume, werkte Anshowbis de actie 'Silent Pop-up Concert' uit. Voorbijgangers konden de zangers zien, maar niet horen! Enkel met een hoofdtelefoon konden ze exclusief genieten van de nieuwe songs!
TAGS: campagne, communicatie, pers, creative, muziek
DE WEEKWATCHERS
Voor het vierde seizoen op rij zijn de zangers Mathieu & Guillaume elke week de muzikale weekwatchers in het gelijknamige populaire zaterdagochtendprogramma op Radio 2. Elke aflevering bezingen ze de actualiteit en de belangrijkste fait divers van de afgelopen week.

TAGS: audio, muziek, radio, format, creative
TAXI M&G
Op de nationale stakingsdag van 31 mei 2016 konden fans beroep doen op Taxi Mathieu & Guillaume. De twee broers en zangers uit Antwerpen hielpen zo gestrande reizigers uit de nood. Fans konden een taxirit bestellen via Facebook en Twitter en werden tijdens hun rit live getrakteerd op de nieuwe single “Beter dan Jij”. Een productie van Anshowbis en Jens Geerts.

TAGS: campagne, communicatie, pers, creative, muziek
HET LAATSTE WOORD
In 2013 gingen de zangers Mathieu & Guillaume voor de rubriek Het Laatste Woord in Iedereen Beroemd met hun mobiel kampvuur naar de mensen toe om hun vragen, klachten en verzoekjes te vertalen in een lied.

TAGS: audio, muziek, televisie, format, creative, redactie, productie
CAMPAGNE 14.10
In 2012 kwamen de Antwerpse zangers Mathieu & Guillaume op met een eigen lijst in Antwerpen met als doel het installeren van een duümviraat met duo-burgemeesterschap. Ze infiltreerden in de lokale politiek, pikten ongegeneerd de populairste programmapunten van hun concurrenten, schreven een campagnelied en pakten uit met een excuustruus en wit konijn. Hun avonturen op weg naar 't Schoon Verdiep waren elke dag te volgen op de regionale zender ATV. Helaas, Bart De Wever haalde het nipt.